Op welke manieren is de klant koning in de advocatuur? Deze en andere vragen rondom klantgerichtheid staan centraal in de tweede nieuwsbrief van Wolters Kluwer aan advocaten. Een zeer boeiend thema wat mij betreft. Via Sabel communicatie heb ik hieraan een bijdrage mogen leveren, door interviews af te nemen en te schrijven voor onder andere het gedeelte “Good to know”. Hieronder vindt u een van de bijdragen.
DOEN Legal gooit vaste patronen overboord
DOEN Legal is in 2013 opgericht met een duidelijke visie: de klant staat centraal. Eigenaren Esther Brons-Stikkelbroeck en Bert-Jan van den Akker hebben als doel volledige klanttevredenheid. Van den Akker: “Als dienstverleners moeten we toegevoegde waarde leveren. Dat kan alleen door ingesleten patronen los te laten.”
Bij DOEN Legal begint dat met de vraag hoe ze de cliënt blij kunnen maken. Om vervolgens met innovatieve oplossingen te komen. Ook voor wat betreft de prijs. “Het gaat niet om het aantal uren, maar om wat het voor de klant waard is”, aldus Van den Akker. “En dat is voor iedereen anders. Daarom bespreken wij met onze klanten hoe wij die toegevoegde waarde kunnen vertalen in onze beloning. Zo zorgen wij dat de klant uiteindelijk de prijs betaalt die ons werk voor hem waard is en dat die prijs niet als een verrassing komt.”
Benieuwd hoe interessant de hele nieuwsbrief is geworden? Lees verder via Good to know.